12.10.2013

Lažne spletne trgovine imajo z izrazom trgovina le malo skupnega. Gre zgolj za kulise z lepimi slikami, za spletno predstavitvijo pa ne stoji legitimno podjetje. Takšen nakup predstavlja veliko tveganje, saj kupec plačanega blaga ne bo prejel, lahko pride do zlorabe podatkov kreditne kartice ali pa kupi ponarejen izdelek, ki bo na slovenski carini zasežen in uničen. Vedno aktualne so lažne spletne trgovine priljubljenih blagovnih znamk (iPhone, iPad, Ugg, fotografska oprema itd.).

Kako lahko v množici ponudb ugotovimo, kdaj gre za lažno spletno trgovino, kdaj pa trgovcu na spletu lahko zaupamo?

  1. Neverjetno ugodna ponudba Prvi znak, ki kaže na goljufijo, je naravnost neverjetna cena. Kadar neka ponudba po predstavitvi, ceni ali lastnostih močno odstopa od ostalih, potem je to zanesljiv razlog za previdnost. Zelo pomembno je tudi, kako ste do te trgovine prišli. Kje ste zanjo izvedeli? Ste kliknili na oglas na spletni strani ali v elektronski pošti? Manj je tveganj, če za ponudbo recimo  izveste na televiziji in pretipkate naslov sami. Dokaj enostavno pravilo namreč je: če vas neznanec  kontaktira po elektronski pošti, Facebooku ali preko programa za klepet (kot je recimo Skype) in vam ponuja spletne povezave, jim ne zaupajte!
  2. Dobre novice se hitro širijo, slabe še hitreje Poiščite ocene drugih kupcev ali uporabnikov spletne trgovine, spoznajte njihove izkušnje, kritike in mnenja. V iskalnik vnesite spletni naslov trgovine in preverite, ali se po forumih oglašajo kupci, ki so imeli s trgovino slabe izkušnje.
  3. Preverite, kdo stoji za spletno trgovino Preverite kontaktne podatke podjetja, ki stoji za spletno trgovino (naslov podjetja, telefonska številka za pomoč uporabnikom, elektronski naslov). Stopite v kontakt s prodajalcem in izmenjajte nekaj sporočil. Se njegov elektronski naslov ujema z naslovom spletne trgovine? Če prodajalec uporablja brezplačni poštni predal (gmail.com, hotmail.com, live.com itd.), je to še en znak, ki kaže na prevaro.
  4. Kaj pravijo podatki o domeni Pogosto so podatki o registrantu oz. nosilcu domene veliko bolj zgovorni kot opisi, navedeni v sami spletni trgovini. Na strani http://whois.domaintools.com/ poiščite več informacij o domeni, predvsem bodite pozorni, kje in kdaj je bila domena registrirana in kateri kontaktni podatki so navedeni. Včasih lahko že na podlagi teh podatkov sklepamo, da nekaj ni v redu, npr. spletna trgovina se hvali z dolgo tradicijo, domena pa je registrirana kakšen mesec nazaj ali pa je bil pri registraciji domene uporabljen brezplačen elektronski naslov.
  5. Način plačila Ko spletni trgovec od vas zahteva nakazilo prek sistema Western Union ali MoneyGram, je to velik rdeč znak STOP! Takšni plačilni mehanizmi so namenjeni hitremu prenosu denarja fizičnim osebam, sledenje nakazilu pa ni mogoče in so prav zato priljubljeno orodje spletnih goljufov.
Kam se lahko potrošniki obrnejo po pomoč?
Kam se lahko potrošniki obrnejo po pomoč?
Vsebine, ki vam lahko pomagajo
0

Pri Dančiju je vse pol ceneje!

Vse imamo, vse pol ceneje! Previdno, mogoče ste naleteli na lažno spletno trgovino! Pozanimajte se o tveganjih in na spletu nakupujte varno. http://www.youtube.com/watch?v=iPHHOEsTvKQ

Komentarji (22)
    • Spletno trgovino lahko preverite s tema dvema orodjema: https://whois.domaintools.com/ in http://www.scamadviser.com/. Tukaj boste dobili podatke o domeni, ki so na javni: starost domene, podatke o registraciji, kontaktne podatke itd. Dostopni podatki razkrijejo, da je domena stara eno leto, podatki o registrarju so večidel skriti (naj bi se nahajal v Ekvadorju), spletna stran gostuje na strežniku v Nemčiji. Premalo podatkov, da bi sklepali o verodostojnosti. Zato morate preveriti vse dostopne informacije na spletni strani http://www.salonshop.rs. Trgovina ima svojo Facebook stran in tudi fizično lokacijo, kar načeloma pomeni, da gre za legitimni trgovino. Predlagamo, da jih pokličete po telefonu ali jim pišite na njihov e-naslov in izveste čim več informacij o načinu plačila, dostavi, pogojih vračila ipd. Na spletu poskušajte najti mnenja ostalih strank. Na podlagi komunikacije s prodajalcem presodite, če je vaš nakup varen. Zavedajte se pa, da poslujete s pravno osebo, ki se ne nahaja v Evropski uniji in vas pri tem ne ščiti naša potrošniška zakonodaja.

  • kaj mislite na takšno pošto po nakupu:
    Dear Sir or Madam,
    Your order is successfully placed and paid.
    —————————————————————————————————————
    Ⅰ. Any questions about the shipment, please click ‘contact us’ on Merchant’s website: http://www.networxx-brandz.de or email to customerservicehhonline@gmail.com to consult with the merchant.
    Ⅱ. romsionstore will be shown on your billing statement.
    Ⅲ. The amount showing on your statement will be a bit different from the price on seller’s website according to the foreign exchange rate of the bank. You can contact the bank for more information. We appreciate your support and understanding.
    —————————————————————————————————————
    P.S.:
    The reference for this order is:
    The order date: 2016/12/22 3:48:06
    The order amount: EUR 83.4500
    The order No.: 1748762691762130
    —————————————————————————————————————
    Leave your feedback of bellow qustions, You might get $3 dollar reward.
    YOUR FEEDBACK IS: (Such as “AABB”)

    1.where did you get to know the shopping website?
    A. Facebook
    B. Google
    C. Twitter
    D. Or others_____
    2.The creditcard for shopping is belong to_____.
    A. Yourself
    B. Your Family
    C. Your friend
    D. Or others_____
    3.Your going online shopping browser is_____.
    A. Internet Explorer
    B. Chrome
    C. Firefox
    D. Safari
    E. Or others_____
    4.You going online shopping by_____.
    A. PC
    B. Tablet PC
    C. Mobile phone
    D. Or others_____

    Regards!

    • Tu gre za spletno trgovino iz Kitajske. Zelo verjetno vam bodo poslali kakšne poceni ponaredke, možnosti za reklamacijo pa praktično nimate. Če ste plačali s kreditno kartico bi vam svetovali, da jo v izogib morebitnim zlorabam čimprej prekličete.

  • Pozdravljeni,

    zanima me, če sta spletni strani vidaxl.si in pohištvo.si varni za spletno nakupovanje. Obe imata slabi slovenski prevod.

    • Pozdravljeni!
      Domena vidaxl.si je bila registrirana leta 2014 s strani Nizozemskega podjeta Haba Trading. Spletno trgovino imajo tudi na bolhi http://www.bolha.com/trgovina/vidaxl. Možnost plačila ponujajo tudi PayPal in TrustPay, kjer imate večje možnosti vračila denarja v primeru zapleta pri dobavi oz. naročilu.

      Domena pohistvo.si je bila registrirana leta 2014. Po preverjanju, naj bi s spletno stranjo upravljajo podjetje EUROTRADE1, trgovina in storitve, d.o.o., kjer fizične trgovine nimajo, izdelke pa potem po naročilu naročajo iz Poljske in Francije ter drugih EU držav. Ponujajo pa tudi možnost plačila ob prevzemu. Morda se za več informacij obrnete direktno na njih.
      Žal pa glede same kakovosti izdelkov, ki jih ponujajo, v obeh primerih, ne moremo presojati.

    • Pozdravljeni.
      Domena heatherredman.co.uk je bila registrirana 8.8.2017. Dejstva kot so pomanjkanje kontaktnih podatkov, veliki popusti, brez varne https povezave, plačilo samo s kreditno kartico, domena je bila registrirana šele pred kratkim ipd., so indikatorji, ki kažejo, da gre v tem primeru zelo verjetno za lažno spletno stran oz. stran, ki prodaja ponaredke, najverjetneje z izvorom iz Kitajske.
      Zato vam v tem primeru nakup v tej spletni trgovini odsvetujemo.

  • Pozdravljeni,

    pred kratkim sem dobil SMS “podjetja” Hallokupon (www. hallokupon .si – namenoma dajem presledke!) z reklamo, da lahko za 50% ceneje kupim vinjeto. Glede na to, da se na take reklame ne naročam, sem takoj pogledal kdo stoji za tem SMSom. Po pregledu imena podjetja v bazi http://www.whois.net sem prišel do sklepa, da je bila stran registrirana pri NEOSERV.si, kot source pa navaja Arnes.
    Zanima me, ali lahko Arnes to dejansko preveri, če je ta stran lažna in jo izbriše z DNS strežnika? Prav tako me zanima ali obstaja postopek, kako ugotoviti od kod jim moja telefonska številka (nisem v imeniku).

    Hvala. Lep pozdrav,
    Janez

    • Pozdravljeni!

      Register za .si, ki je del Akademske in raziskovalne mreže Slovenija (ARNES), v skladu s Splošnimi pogoji za registracijo domen (https://www.register.si/wp-content/uploads/2016/08/splosni-pogoji.pdf) opravlja dejavnost registracije domen pod vrhnjo domeno .si. To pomeni, da Register vzdržuje podatkovno bazo domen. Medtem ko presoja zakonitosti spletne vsebine, ki se nahaja na .si domeni ni v pristojnosti registra. Umik vsebine lahko urejata ponudnik vsebine in ponudnik gostovanja, saj se spletne vsebine nahajajo na njihovih strežnikih.

    • Več znakov na spletni strani kaže, da gre tu najverjetneje za spletno trgovino s poceni blagom z izvorom na Kitajskem. Nakup vam odsvetujemo.

    • Poskus nakupa na omenjeni spletni strani vodi v spletno trgovino iherb.com. Več o izkušnjah drugih uporabnikov pri nakupu na tej spletni strani si lahko preberete na povezavah:
      https://www.sitejabber.com/reviews/iherb.com
      https://www.trustpilot.com/review/www.iherb.com

      Pred kakršnim koli nakupom vam svetujemo, da dobro preberete njihove pogoje poslovanja. O nakupu prehranskih dopolnil v nepreverjenih trgovinah namreč zelo pogosto opozarja tudi Zdravstveni inšpektorat RS, tako da se morebiti še pri njih pozanimate preden se odločite za nakup.

    • Domena maintainedplaza.com je bila registrirana šele 19.1.2018. Glede na indikatorje, kot so pomanjkanje kontaktnih podatkov, veliki popusti, plačilo samo s kreditno kartico, spletna trgovina zbuja sum, da gre v tem primeru zelo verjetno za lažno spletno stran oz. najverjetneje stran, ki prodaja ponaredke, zelo verjetno z izvorom iz Kitajske. Zato bi vam nakup v omenjeni spletni trgovini odsvetovali.

    • Kot kaže ste naleteli na še eno izmed mnogih spletnih trgovin, zelo verjetno z izvorom na Kitajskem. Če ste nakup opravili s kreditno kartico razmislite, ali bi jo bilo smiselno preventivno preklicati. Ker gre za nakup na spletnem mestu, ki ni vredno zaupanja, je možnost kasnejše zlorabe podatkov precej višja kot pri nakupu v neki zaupanja vredni trgovini. Na banki lahko podate tudi finančno reklamacijo (t.i. chargeback zahtevek). Za več informacij povprašajte na banki.
      Glede na naše dosedanje izkušnje s takšnimi trgovinami vam bodo najverjetneje nekaj poslali, vendar pa to zagotovo ne bo originalni izdelek, ampak bodisi ponaredek ali celo kaj čisto tretjega.

  • Vaš komentar

    Vaš e-naslov ne bo nikoli objavljen ali posredovan tretjim osebam.
    Obvezna polja so označena z *