27.07.2011

Neželena oglasna sporočila (pogovorno “spam”) po količini sporočil že nekaj let presegajo normalno komunikacijo po elektronski pošti. Selijo se tudi na družabna omrežja (predvsem Facebook) in SMS sporočila. Zaradi poplave spama so ponudniki morali razviti nov sistem pregledovanja in razvrščanja sporočil, ki uporabnikom omogoči normalno delo z elektronsko pošto.

V pogovorih na to temo s prijatelji ali sodelavci verjetno največkrat navajamo reklame za lažne viagre in druge sumljive produkte, kjer oglasi jasno izvirajo nekje iz tujine. Vendar pa se med vsemi neželenimi sporočili tu in tam pojavi tudi kakšno slovensko podjetje, ki se odloči za masovni marketing brez “zoprnih” pridobivanj soglasij naslovnikov. Kaj lahko storimo v tem primeru?

Pošiljanje reklam brez vnaprejšnjega soglasja naslovnika je v nasprotju s slovensko zakonodajo. Področje urejajo trije zakoni: Zakon o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT), Zakon o elektronskih komunikacijah (ZEKom) in Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP, bolj podrobno o tem na strani “Zakonodaja in spam”). Kršitve pošiljanja nenaročene pošte obravnava Agencija za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS), osebni podatki pa spadajo v pristojnost Informacijskega pooblaščenca.

Vsiljena pošta ali 'spem'

Kako prijavimo slovenski spam?

  1. Ali gre res za neželeno pošto oz. spam?
    Pozor! Preden začnemo besno pošiljati prijave na pristojne organe, preverimo ali nismo morda sami prehitro sklenili, da gre za spam. Morda smo izpolnili anketo na stojnici, dali svoj elektronski naslov v nagradni igri na spletu, ali kaj podobnega. Zato se spodobi, da pošiljatelja oglasa vprašamo, kdaj, kje in na kakšen način je pridobil naš elektronski naslov in soglasje. Pri tem sprejmite le natančne odgovore, s splošnimi in nejasnimi se ne zadovoljite.
  2. Kam poslati prijavo?
    Prijavo lahko pošljete na AKOS, Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve (info.box@akos-rs.si). Informacijski pooblaščenec (gp.ip@ip-rs.si) je pristojen takrat, ko ste soglasje sicer res dali nekemu podjetu, a je to vaše podatke brez vaše vednosti dalo ali prodalo drugemu podjetu, ki vam sedaj pošilja oglase, ali pa če sumite, da je oglaševalec zbral osebne podatke (elektronske naslove) v svojo zbirko brez vašega privoljenja.
  3. Kaj navesti v prijavi?
    V prijavi navedite, da ste prejeli neželeno oglasno sporočilo brez da bi predhodno za to dali soglasje. Priložite tudi oglasno sporočilo, na katerega se prijava nanaša.

Zakaj se sploh truditi?

O ozadju spama, zakaj je treba ukrepati, kadar je to smiselno, smo že pred časom pisali. Če vas zanima več o tej temi, vas torej vabimo, da si preberete tudi malo daljši opis na strani “’Spam’: nenaročeno oglaševanje po elektronski pošti”.

Komentarji (15)
    • Pozdravljeni!
      Za nagradne igre, ki jih organizira slovensko podjetje, je pristojen Tržni inšpektorat RS, tako da najbolje, da se obrnete na njih.

      Lep pozdrav

  • Pozdravljeni! Na mojo mobitel stevilko prejemam sms-se s podobnimi vsebinami, kot je ta spodaj. Ne vem, od kod jim moja stevilka. Ko jo blokiram, dobim sms iz druge stevilke. Kako lahko to preprecim oz kaj lahko storim? Ta “prekini” na 3600 ne deluje …
    Majda
    Sms: INFOSMS: Anja sprasuje: Ti pokazem kako se rada poigram? Caka te vroci video! Za prevzem poslji To1 na stevilko 3600 ali Prekini na stevilko 3600

    • Pozdravljeni. Na sms sporočila ne odgovarjate in pošiljatelje vsakič znova blokirajte.

    • Zelo verjetno gre v tem primeru gre za lažna pojavna obvestila, s katerimi vas hočejo, pod pretvezo da je vaš telefon okužen z virusi in pomočjo za odstranitev le-teh, prepričati h prenosu katere od aplikacij in privabiti v plačljiv SMS klub.

      Več o tem si lahko preberete v našem članku https://vni.si/google-antivirus-doctor-ne-klikajte/

  • Na mobilniku se mi stalno (večkrat dnevno) pojavljajo objave s spletne strani worldinfoclub.com – ki sploh ne obstaja – 404. Ker sem hotela stvar preveriti, sem na eno stran kliknila (slušni aparati) in spletni naslov se je spremenil v healthinfo7.com/386.

    • Če se vam obvestila prikazujejo v brskalniku, potem le-ta zelo verjetno naloži zadnjo odprto stran, preko katere se potem naloži lažno opozorilo. Poskusite v brskalniku zapreti vse zavihke, preden se pokaže obvestilo (če ne drugače tako, da na telefonu najprej izključite wifi in mobilne podatke). V primeru, da se z zapiranjem zavihkov v brskalniku obvestila še vedno prikazujejo, velja še razmisliti, ali se je začela zadeva pojavljati po namestitvi katere od aplikacij. V tem primeru vam svetujemo, da zadnje nameščene aplikacije odstranite eno za drugim in spremljate ali se zadeva ponavlja.

  • Pozdravljeni, preko spleta prodajam produkte , dobila sem mail od interesanta iz Amerike , ta naj bi naredil transakcijo in potem želel da mu pošljem potrdilo o poslanem paketu, saj bi šele nato prejela transakcijo. Ker je bilo meni čudno sem šla preverjat banko preko katere naj bi mi nakazal. Banka je Švedska in v Ameriki nimajo poslovalnic, tudi banka mi je nato sporočila da imajo težave z prevarantskim mailom ki kroži okoli. Se pravi je mail dejanska prevara. Zanima me kako ta mail prijavim in kako da ni že v samem začetku padel v spam?

    • Na podlagi vašega opisa je moč sklepati, da gre v tem primeru za zelo pogosto obliko goljufije pri uporabi malih oglasov, o kateri smo že večkrat obveščali javnost:
      https://vni.si/prevare-ko-prodajate-prek-malih-oglasov/
      https://vni.si/knjiznica/nasveti-za-prodajo-prek-malih-oglasov/

      Goljufi zelo pogosto preko lažnih bančnih sporočil poskušajo prepričati prodajalca, da je denar nakazan in čaka na sprostitev, ki bo izvedena takoj, ko prodajalec posreduje potrdilo, da je izdelek poslan. Pogosto zahtevajo tudi nakazilo navidezno presežnega denarja, običajno prek plačilnega sistema Western Union, pri katerem se sled denarja zelo hitro izgubi.

      Svetujem vam, da vsa morebitna nadaljnja sporočila prevarantov v celoti ignorirate, komunikacijo z njimi enostavno prekinete in na njihova sporočila ne odgovarjate.

      V primeru oškodovanja uporabnikom svetujemo, da zadevo prijavo na lokalni policijski postaji.

      Kako Gmail ocenjuje spam el. pošto, pa si lahko preberete na povezavi, kjer najdete tudi navodilo kako el. pošto označiti kot spam, s čimer pripomorete, da Gmail pošto, ki jo prejmete v vaš el. predal hitreje filtrira kot neželeno:
      https://support.google.com/mail/answer/1366858?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en&oco=2

  • Do sedaj sem imel portal zaposlitve.org za resno zadevo.

    Sedaj smo že dvakrat dobili reklamno sporočilo od ge. Špele Sitar, v katerem v bistvu ni neke konkretne ponudbe ali česarkoli uporabnega, nas pa med drugim podučuje da “nam ne pošiljate nazaj e-maila ODJAVA in podobno, ker to lahko storite tudi sami enostavno s klikom na gumb” – kar jim ne deluje, izpiše se le sporočilo ““There was an error processing your request; please manually send an email to with Unsubscribe as its subject” – in da “Pošiljatelj tega e-mail je podjetje Procom investems llc. Ker se podjetje ne nahaja na evopskem obmoeju, zanj ni veljavna GDPR zakonodaja.” (pa tudi č ni prikazan pravilno… – toliko o profesionalnosti pošiljatelja ;-)).

    Zanimivo je, da so naslovi (kljub gornjim navedbam) za prijavo spam-a slovenski – @T-2 in @domenca (a prvič prijava spam-a z moje strani na spamcop.net kot kaže ni bila uspešna, bomo videli, kako bo tokrat…). Sem pa zadevo po vaših navodilih tokrat posredoval tudi na info.box@akos-rs.si.

  • Zdravo,
    imam preprosto vprašanje in sicer iz spletne strani fashionoutletshop.net oz od info@fashionoutletshop.net sem prejel oglasno sporočilo. Glede na to da sem prepričan da se na tej spletni strani nisem prijavil na prejemanje nikakršnih e-novic niti nikoli prej nisem obiskal te spletne strani, me zanima če se ta dogodek (email) kvalificira za prijavo na AKOS oz. Informacijskemu pooblaščencu ? Spletna stran oz podjetje ki je neželjeno pošto poslal je registrirano v Sloveniji. Ni namreč problem kliniti “odjava” ampak to da vsak teden prejmemo 5-10 emailou z oglasi iz spletnih strani za katere še nikoli nismo slišali..jasno da nekdo prodaja zbirko emailov in to se ne bo končalo dokler ne bodo podjetja ki kupujejo te baze dobila primerno kazen.

    • V primeru, da prejmete nenaročeno pošto od slovenskega podjetja lahko pošljete prijavo na Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve AKOS (info.box@akos-rs.si). Informacijskemu pooblaščencu (gp.ip@ip-rs.si) pa lahko prijavo podate takrat, ko ste soglasje sicer res dali nekemu podjetju, a je to vaše podatke brez vaše vednosti dalo ali prodalo drugemu podjetju, ki vam sedaj pošilja oglase.

  • Vaš komentar

    Vaš e-naslov ne bo nikoli objavljen ali posredovan tretjim osebam.
    Obvezna polja so označena z *