23.11.2017

V teh dneh se ne bomo mogli izogniti najrazličnejšim ponudbam spletnih trgovecv, ki bodo vabili s super popusti. Ja, začela se je ameriška novembrska nakupovalna mrzlica, najprej  Black Friday in nato Cyber Monday. 

Pripravite kreditne kartice, vendar naj vas ne zavedejo neverjetne nizke cene. Pred VSAKIM spletnim si nakupom vzemite dve minutki in preverite spletno trgovino, saj v poplavi najrazličnejših ponudnikov, lahko naletite na lažno spletno trgovino ali trgovino s ponaredki. Žal ni enega samega znaka, ki bi z gotovostjo kazal na spletno prevaro, ampak moramo preveriti in kombinirati več sumljivih znakov. Spletni uporabniki moramo poiskati čim več informacij in se naučiti brati med vrsticami.

Kateri so sumljivi znaki v spletni trgovini?

  1. NEVERJETNO NIZKE CENE  Če ponudba po predstavitvi, ceni ali drugih lastnostih močno odstopa od preostalih, je to zanesljiv razlog za previdnost. Če ste našli Gucci torbico za 20 evrov ali Suunto uro za 70 evrov, boste gotovo dobili ponaredek ali pa ostali praznih rok.
  2. VELIKE OBLJUBE Čisto vsi artikli so na zalogi, dobavljivi takoj, trgovec pa obljublja še brezplačno dostavo po celem svetu. Če nakupujemo pri uveljavljenem spletnem trgovcu, to niti ne bi bilo sumljivo. Če pa ste prišli na popolnoma neznano stran, jer je vse kar 80 % znižano, podatki o domeni pa kažejo, da gre za stran, ki je nastala pred tednom dni, potem se raje ne odločite za nakup!
  3. NI NOBENIH PODATKOV O TRGOVCU Kdo sploh stoji za spletno trgovino? Katero podjetje je to, kje se nahaja (naslov podjetja)? Veliko lažje je reševati morebitne spore, če gre za podjetje v EU. Če pa sploh ni nobenih podatkov o podjetju, je to znak za previdnost.
  4. NI NOBENIH KONTAKTNIH PODATKOV Preverite, kako lahko kontaktirate trgovca (telefonska številka za pomoč uporabnikom, elektronski naslov). Je na voljo zgolj obrazec za sporočilo in nobenega drugega kontakta? Je telefonska številka izmišljena (največkrat napišejo kar 123456789 !!)
  5. E-MAIL NASLOV JE OD BREZPLAČNEGA PONUDNIKA  Spletni goljufi za komunikacijo  uporabijo brezplačni poštni predal (gmail.com, hotmail.com itd.), kar je še en znak, ki lahko kaže na prevaro.
  6. PREVERITE DOMENO Na strani http://whois.domaintools.com/ preverite, kje in kdaj je bila domena registrirana in kateri kontaktni podatki so navedeni. Včasih lahko že na podlagi teh podatkov sklepamo, da nekaj ni v redu, npr. spletna trgovina se hvali z dolgo tradicijo, domena pa je registrirana kakšen mesec nazaj ali pa je bil pri registraciji domene uporabljen brezplačen elektronski naslov.
  7. JE VPIS KREDITNE KARTICE VAREN? Če boste plačali s kreditno kartico, vedno preverite, da se v naslovni vrstici izpiše HTTPS, kar dokazuje, da gre za varno povezavo. To pomeni, da je prenos podatkov o kreditni kartici šifriran ter tako skrit pred očmi morebitnih vsiljivcev v omrežju.

 

Ko vpisujete kreditno kartico, vedno preverite, če se povezava začne s HTTPS

 

Še več nasvetov o varnem spletnem nakupovanju in tudi opozorila o odkritih prevarah najdete v naših člankih, lahko pa nam pišete na naslov info@varninainternetu.si , strokovnjaki nacionalnega centra SI-CERT pomagamo in svetujemo brezplačno.

Vsebine, ki vam lahko pomagajo
1

4 nujni koraki pred nakupom v spletni trgovini

Vsi poznamo tisti super občutek, ko dobimo obvestilo, da nas na pošti čaka pošiljka ali pa na vratih pozvoni dostavnik, s težko pričakovanim paketom v roki. Spletni nakup pa se lahko konča tudi bolj klavrno, ko (prepozno) ugotovimo, da smo nasedli spletnemu goljufu in žal ostanemo brez denarja in brez plačanega…

Vaš komentar

Vaš e-naslov ne bo nikoli objavljen ali posredovan tretjim osebam.
Obvezna polja so označena z *