08.11.2016

Nakup prek spleta je hiter, udoben, enostaven, spletni trgovci nam ponujajo vedno boljšo uporabniško izkušnjo. Vendar na spletu svojo »poslovno« priložnost iščejo tudi spletni goljufi, ki s preprostimi triki zavedejo nepozorne kupce. Kam se lahko uporabniki obrnejo po pomoč, ko se spletni nakup zalomi? Pripravili smo nekaj nasvetov, vsekakor pa moramo hitro ukrepati. Kako bomo težavo rešili, pa je odvisno od več dejavnikov.

Najprej preveri, kdo je spletni trgovec!

Če pride do težav pri nakupu v spletni trgovini, katere ponudnik je slovensko podjetje, se lahko potrošniki obrnejo na Tržni inšpektorat prek elektronske pošte gp.tirs@gov.si ali telefona 01 280 87 00. Vendar težava nastopi, ko so kupci prepričani, da so nakup opravili v slovenski spletni trgovini, pa se izkaže da ni tako! Na Tržnem inšpektoratu so pogoste prijave potrošnikov, ki so izdelek kupili na strani s slovensko domeno .SI in v slovenskem jeziku, vendar podatki razkrijejo, da je sedež prodajalca drugje ali pa sploh ni podatkov o prodajalcu. Slovenska domena in spletna stran v slovenščini še ne zagotavljata, da gre za slovenskega prodajalca, tako da je treba vedno najprej poiskati in preveriti podatke o ponudniku. 

V primeru, da se prodajalec nahaja v državah članicah Evropske unije, na Norveškem ali Islandiji, se lahko potrošniki po brezplačno pomoč in svetovanje obrnejo na Evropski potrošniški center. EPC največkrat obravnava vprašanja glede pravic potrošnikov v primeru blaga z napako, spletnega nakupovanja, potovanja z letalom, turističnih aranžmajev, najema vozila ipd. Tudi na EPC se pogosto srečujejo z zavedenimi potrošniki, ki verjamejo, da so nakup opravili pri evropskem ponudniku.

Potrošniki iz domene zmotno sklepajo, iz katere države naj bi bil prodajalec. Največ zaupanja vzbujajo trgovine z domeno .DE ali .UK, saj kupci menijo, da gre za nemške oz. angleške trgovce.

Vendar domeno si lahko vsak prosto izbere, zato le-ta ni zagotovilo za kakovost ali zanesljivost trgovca. Tako smo tudi na odzivnem centru SI-CERT obravnavali primere, ko je potrošnik na strani z nemško domeno in nagovori v nemščini kupil plašč višjega kakovostnega razreda, prepričan, da je prodajalec iz Nemčije. Pošiljka je prispela iz Kitajske in tako kupcu povzročila še dodatne stroške s plačilom davka, plašč pa je bil daleč od kakovosti, ki jo je pričakoval.

Trgovine s ponaredki
Spletna predstavitev v nemščini in nemška domena nista zagotovili za kakovost! V tem primeru je potrošnik prejel plašč iz Kitajske, ki je bil  veliko slabše kakovosti, kot originalni artikli.

 

Pravice potrošnikov sežejo le do evropskih meja

Spletni kupci so manj zaščiteni, če nakupujejo pri ponudnikih, ki se nahajajo izven Evropske unije (Kitajska, ZDA), saj le-ti niso zavezani k spoštovanju skupne evropske zakonodaje. To pomeni, da kupec ne more odstopiti od pogodbe, zahtevati vračila kupnine ali zamenjati blaga. Če z izdelkom ni zadovoljen, žal velja pravilo »Kar dobiš, to imaš«, saj naše potrošniške pravice sežejo le do evropskih meja. Vse, kar nezadovoljnemu kupcu preostane, je dopisovanje s trgovcem in le od njegove dobre volje je odvisno, ali bo pritožbe upošteval ali ne. Največkrat se na SI-CERT obrnejo kupci, ki so v spletni trgovini kupili ponaredek znane blagovne znamke in so nezadovoljni s kakovostjo prejetega blaga. Ker gre za trgovca, ki se nahaja na Kitajskem, se ne morejo obrniti po pomoč na nobeno potrošniško institucijo. Kupci ponaredkov se tudi morajo zavedati, da so ponarejeni izdelki na slovenski carini zaseženi in uničeni, v nekaterih primerih pa kupec celo plača globo oziroma mora poravnati stroške uničenja, zato vsekakor odsvetujemo takšen nakup.

In če je vse le lepa kulisa?

Največje tveganje za spletne nakupovalce predstavljajo lažne spletne trgovine. To so le spletne strani z lepimi slikami, za katerimi sploh ne stoji registrirano podjetje. Kupec je v tem primeru kar dvakratno oškodovan, saj plačanega blaga ne bo prejel, lahko pa pride tudi do zlorabe kreditne kartice. Vaba, ki jo nastavi goljuf, je zelo preprosta, saj nepozorni uporabniki hitro nasedejo na nizke cene in velike obljube. Največ lažnih trgovin se skriva za izdelki znanih blagovnih znamk, železni repertoar so očala, torbice, oblačila, športna obutev, tehnološki izdelki. Na odzivnem centru SI-CERT smo obravnavali tudi presenetljivo veliko primerov lažnih trgovin s traktorji in gradbeno mehanizacijo, ko so bili kupci oškodovani za več tisoč evrov! Ko so na sporedu večja nogometna prvenstva, pa so zelo aktualne lažne trgovine z nogometnimi dresi.

Lažna spletna trgovina
Lažna spletna trgovina z nogometnimi dresi.

 

Žal ne obstaja en sam opozorilni znak, ki bi z gotovostjo kazal na spletno prevaro. Spletni uporabniki moramo poiskati čim več informacij in se naučiti brati med vrsticami. Če bi orisali tipično lažno spletno trgovino, bi izgledala takole: izdelki so občutno cenejši od vseh ostalih ponudb, vsi artikli so na zalogi, dostava je brezplačna po celem svetu. Ko prek obrazca kontaktirate prodajalca, vam odgovori z elektronskega naslova gmail, na strani pa ni nobenih drugih podatkov o podjetju. Edini možen način plačila, ki ga trgovec nudi, je izključno nakazilo prek sistema WesterUnion.

Kam se lahko potrošniki obrnejo po pomoč, če naletijo na težave pri spletnem nakupovanju
Kam se lahko potrošniki obrnejo po pomoč, če naletijo na težave pri spletnem nakupovanju
Vsebine, ki vam lahko pomagajo
0

Poceni, ceneje, prevara!

Včasih lahko v lovu na super poceni adidaske, iPhone ali Michael Kors torbico nasedeš goljufu. Če naletiš na trgovca, ki: ponuja znane blagovne znamke kar 90 % ceneje, kot stanejo drugje, obljublja brezplačno dostavo po celem svetu, hkrati pa ne najdeš nobenih kontaktnih podatkov o prodajalcu (ime podjetja, naslov, telefon),…

Komentarji (50)
    • To je lažna spletna trgovina. Če ste vpisali številko kreditne kartice, lahko pride do kasnejše zlorabe le-te. Predlagamo vam, da kreditno kartico preventivno prekličete.

  • Pozdravljeni.
    Zanima me, če mi lahko pomagate ugotoviti ali gre za vredosrojno spletno stran ali ptevaro in sicer se gre za stran shopybaby.com

    Hvala za odgovor,
    Neža

    • Več indikatorjev na spletni strani kaže, da gre za nezanesljivo trgovino. Neobičajno nizke cene in brezplačna poštnina, nikjer ni navedenih kakršnihkoli podatkov o podjetju, najti je nekonsistentne informacije. Stran sicer uporablja certifikat (https), vendar pa je ta pridobljen s strani zastonjskega ponudnika certifikatov. Zelo verjetno gre za spletno trgovino s poceni izdelki z izvorom na Kitajskem. Nakupa vam ne priporočamo, saj boste imeli v primeru reklamacij težave.

  • Izdelek sem naročil z te strani http://www.thesportsorigin.com/, šele sedaj sem ugotovil, da sem se nategnil. Sicer sem že ob nakupu vedel, da je možnosti 50/50, ampak po kasnejšem pisanju e-mailov ugotovil, da ni več možnosti, da bi dobil ta izdelek.
    Ali je kakšna možnost, da se banka seznani s prejemnikom plačila oz. kaj posreduje?

    • Če ste plačali s kreditno kartico, se na banki pozanimajte o možnosti t.i. chargeback zahtevka. Svetujemo vam tudi preventivni preklic kreditne kartice.

    • Iz javno dostopnih podatkov je razvidno, da je bila domena airelibres.com registrirana šele 9.5.2018, registrant domene pa prihaja iz Kitajske. Dejstva, kot so pomanjkanje kontaktnih podatkov, veliki popusti, ipd., so vse indici, ki zbujajo sum, da gre za lažno spletno stran oz. najverjetneje stran, ki prodaja ponaredke. Vsekakor vam odsvetujemo kakršen koli nakup in plačilo prek omenjene spletne strani.

    • Pozdravljeni, ta spletna trgovina žal ne vliva posebnega zaupanja, glede na indikatorje, lahko rečemo, da gre za lažno spletno trgovino. Če ste nakup opravili s plačilno kartico, čimprej kontaktirajte izdajatelja plačilne kartice (običajno je to vaša banka) in pri njem vložite reklamacijo (t.i. chargeback zahtevek). Več o tem, kako delujejo lažne spletne trgovine, si lahko pogledate tudi v našem videu https://www.varninainternetu.si/knjiznica/kaj-je-zadaj-3-lazna-spletna-trgovina/.

    • Žal gre za eno izmed mnogih lažnih spletnih trgovin. Dejstva, kot so so potvorjeni in pomanjkljivi kontaktni podatki, ogromni popusti, starost domene, ipd., kažejo, da gre v primeru world.pleinlife.com za lažno spletno stran oz. stran, ki prodaja ponaredke.

      V primeru plačila blaga s kreditno kartico ob sočasni goljufiji, se o možnosti t.i. chargeback zahtevka za reklamacijo plačila s kreditno kartico pozanimajte na izbrani banki, razmisliti pa velja tudi o morebitnem preklicu same kartice, zaradi visoke verjetnosti nadaljnjih zlorab le-te.

    • Domena registrirana šele pred slabim mesecem dni, brezplačni el. naslov podan pri registraciji domene, pomanjkanje kontaktnih podatkov, ipd., so vse indici, ki zbujajo sum, da gre za lažno spletno stran oz. najverjetneje stran, ki prodaja ponaredke. Vsekakor velja razmisliti tudi o morebitnem preklicu same kartice, zaradi visoke verjetnosti nadaljnjih zlorab le-te, na banki pa se pozanimajte glede možnosti finančne reklamacije (t.i. chargeback zahtevek).

  • Torej moj komentar je dokaj zabaven… Sam sem mislil da ni šanse, da bi me kdo pretental na spletu in me okradel mojega denarja, pa se mi je to le naredilo. Sicer ne za “velik” znesek, pa vendar. Stran se mi je ponudila na facebooku, kot eden izmed oglasov. Predstavljala je 3D tiskalnik za 60€. Sprva nisem verjel da je stvar pristna, ko sem gledal druge artikle pa so bile cene kar pristne. Seveda sem dokaj kmalu ugotovil, da gre za prevaro pri nakupu, saj nisem dobil potrditvenega maila, in ko sem želel dostopati do strani, enostavno ni več obstajala. Vsekakor draga šola, ampak mi je dala misliti. Lep pozdrav

  • Zanima me kako je stem ko se odločiš za kredit prek spleta.Posojilodajalec te poveže z banko(BFI banka).Vse pristojbine pa plačaš preko položnice ali banke določeni osebi na račun.Se tudi to šteje za spletno goljufijo.Ker teh pristojbin ni malo.Hvala za odgovor

    • Svetujemo vam, da podate prijavo na Tržni inšpektorat. Če ste plačali preko Paypala, lahko tudi tam vložite reklamacijo. Enako lahko podate reklamacijo na banki, če ste plačali s kreditno kartico.

  • Pozdravljeni,
    Prosim za komentar spletne strani:
    https://www.timberlandishop.com/
    Namreč,prek FB reklamirajo velike popuste. Pri poskusu plačila, so zavrnili nakazilo( VISA).Iztočasno, dobim SMS sporočilo, od banke, o transakciji spletnega nakupa v drugačnem znesku in drugi spletni trgovini(yjf*romanipec.com).Bančno kartico sem takoj preklical.Se še kaj da narediti, ker je očitno , da gre za povezno goljufijo.
    Hvala in lep pzdrav

    • Spletna stran pod domeno timberlandishop.com res ne vliva posebnega zaupanja. Dejstva, kot so pomanjkanje kontaktnih podatkov, veliki popusti, starost domene (registrirana je bila namreč šele 25.12.2018), ipd., so vse indici, ki zbujajo sum, da gre v tem primeru za lažno spletno stran oz. najverjetneje stran, ki prodaja ponaredke, zelo verjetno z izvorom iz Kitajske.
      Življenjska doba takšnih spletnih trgovin je običajno nekaj mesecev, pogosto se celo reklamirajo na večjih družbenih omrežjih, nato pa se enostavno preselijo na drugo domeno in tam nadaljujejo prodajo.
      Nakup v tej spletni trgovini vam tako odsvetujemo.

  • Pozdravljeni.
    Pred kratkim sem naročila izdelke na spletni strani: http://despoklgu.xyz/
    Plačala sem s kreditno kartico. Že naslednji dan so mi na mail poslali številko sledenja. Ves čas sem spremljala kje je paket in res sem ga dobila, vendar je namesto oblačil bila ena ničvredna zapestnica. Lahko zadevo kako rešim oz. kaj mi v tem primeru svetujete?
    Hvala in lep pozdrav

    • Pozdravljeni, predlagam da na banki vložite reklamacijo oziroma chargeback zahtevek.

  • Zanima me ali se lažnega prodajalca oziroma spletno trgovino, da iz slediti. Naprimer, če ima prodajalec, ki razen maila in spletne strani, ki ne deluje več nima drugih podatkov na svoji spletni strani. V mojem primeru je trgovina
    http://www.crogol.com . CROGOL, ki je tudi na FB, ki tudi odgovori na vprašanje preko mesengerja. toda, ko zazna kaj sumljivega, kot vprašanje o kupljenem izdelku, preneha odgovarjati. Preko te spletne strani sem kupil slušalke, ki jih nisem prijel.

    • Kot kaže ste naleteli na eno izmed mnogih lažnih spletnih trgovin.
      Če ste plačilo izvedli s kreditno kartico, se na izbrani banki lahko pozanimate o možnosti finančne reklamacije t.i. chargeback zahtevka. Ker gre za nakup na spletnem mestu, ki ni vredno zaupanja, vam svetujemo tudi preventivni preklic kreditne.kartice.
      Več o lažnih spletnih trgovinah, si lahko pogledate tudi v našem videu:
      https://www.varninainternetu.si/knjiznica/kaj-je-zadaj-3-lazna-spletna-trgovina/.

  • Meni se je zgodilo pa tole: pri firmi Etnobotanika d.o.o. sem naročila dve olji za nego telesa s plačilom po povzetju. Dobila sem eno olje (cenejše), dražjega pa v kuverti ni bilo, čeprav so dali zraven račun za oba in sem plačala cel znesek. Njihov mail ne deluje, telefonska številka prav tako ne. Račun izgleda korekten, polno enih podatkov o kapitalu firme in vpis v sodni register itd. Tudi spletna stran je lepa 🙂 Na srečo znesek ni bil velik (35 evrov), pa vendarle… bila je to dobra šola.

    • V primeru SciVision Publishing gre za založnika oz. ponudnika t.i. odprtega dostopa, do različnih akademskih publikacij (raziskav, recenzij, člankov), kar pomeni, da do slednjih lahko dostopa kdorkoli. Lahko se jih prosto uporablja kot gradivo pri svojem delu, poučevanju, ipd. Pogosto pa gre v primerih tovrstnih ponudnikov za t.i. oderuške založnike. Ti avtorjem zaračunavajo pristojbine za objavo člankov brez dejanskega zagotavljanja uredniških in založniških storitev.
      Spletna stran SciVision publishing (http://scivisionpub.com) trenutno ni dosegljiva, saj je ponudnik gostovanja ukinil uporabniški račun upravljavcem tega spletnega mesta. Točen razlog nam sicer ni znan, vendar do tega lahko pride, če spletna stran recimo krši politiko uporabe storitev gostovanja, npr. zaradi kršitev avtorskih pravic.

      V primeru International Journal of Psychiatry Research pa naj ne bi šlo za revijo, ampak za forum namenjen komunikaciji med zdravstvenimi strokovnjaki s kliničnimi, akademskimi in raziskovalnimi interesi v psihiatriji.

    • Več znakov na spletni strani kaže na to, da gre za zavajajočo spletno trgovino iz Kitajske. Če ste plačali s kreditno kartico, vam predlagamo, da na banki vložite reklamacijski zahtevek (t.i. chargeback).

    • Kot kaže ste naleteli na eno izmed mnogih spletnih trgovin s ponaredki ali poceni blagom z izvorom na Kitajskem. Uporabnikom, ki nakup v tovrstnih spletnih trgovinah opravijo s kreditno kartico, svetujemo preventiven preklic le-te. Na banki se lahko tudi pozanimate o možnosti finančne reklamacije t.i. chargeback zahtevka. Nekaj o tem postopku si lahko preberete v članku:
      https://www.zurnal24.si/slovenija/vrnejo-vam-denar-a-to-vedo-le-redki-298071

  • Pozdravljeni,
    opravila sem nakup preko Facebook.a(prodaja oblačila in obutev ) , prodajalki sem plačala preko nakazila na trr, enega od naročenih izdelkov sem ji vrnila ker je bila napačna št. Nakup je bil v mesecu novembru, ker več ni imela tega izdelka na voljo mi je ponudila da si izberem kaj drugega, vendar me očitno dela budalo ker kar koli sem izbrala je bilo z njene strani rečeno da je poslano vendar se vedno ni.
    Na koga se lahko obrnem, da dobim svoj denar nazaj, ker očitno izdelka mi noče poslati. Lp

    • Predlagamo, da pošljete prijavo na Tržni inšpektorat. Kontakte najdete zgoraj v članku.

    • Domena je bila registrirana letos, podatki o nosilcu domene so prikriti, na spletni strani pa ni najti prav nobenih podatkov o podjetju, ki stoji za spletno trgovino. Glede na to, da uporabljajo plačilnega posrednika iz Kitajske, je povsem možno, da gre za spletno trgovino iz Kitajske. Glede na naše dosedanje izkušnje vam nakupa v tej spletni trgovini ne priporočamo.

  • Pozdravljeni.
    Na spletni strani http://www.nogometnidresi-si.com smo naročili dres in namesto tega čez 36 dni dobili navadno “kič” zapestnico iz Kitajske, čeprav je pisalo, da je izdelek na zalogi in tako pride že v 6ih dneh. Najprej je izgledalo, da je stran slovenska, ampak ni. Kontaktnih podatkov ni, razen mail, ki ga dobiš po plačilu. Ampak po poslanih nekaj mailih ni bilo nikoli odgovora. Ker ta stran še nikjer ni omenjena kot prevara, sem se odločila, da jo izpostavim. Lp.

    • Pri tej spletni strani ne najdemo indikatorjev, na podlagi katerih bi lahko rekli, da gre za prevaro.

    • Ste jih poskušali kontaktirati preko kontaktnega obrazca ali preko elektronske pošte? Če je bila pošiljka poslana iz ZDA, traja kar nekaj dni, da pride do nas. Če vam ne bodo odgovorili ali ne boste prejeli paketa, vam predlagamo, da reklamirate plačilo. Če ste plačali preko Paypala, vložite reklmacijo pri njih, če ste plačali s kreditno kartico, pa lahko reklamacijo podate na vaši banki.

  • Pozdravljeni.
    Prosim če lahko v smislu če je vredna zaupanja komentirate domeno
    https://www.kraken.bike/
    Sedež menda v Nemčiji. Po ugodnih cenah bi naj prodajali kolesa, ki jih odkupujejo od podjetij v stečaju. Čudi me, da ne najdem nobenih komentarjev o njih na spletu.
    poštnina +50 eur, a hkrati ponudijo – 50 eur kodo za popust.

    • Domena kraken.bike je bila registrirana 26.2.2018, podatki o osebi oz. podjetju, ki je domeno registriralo pa so zakriti. Na spletni strani je zaslediti informacijo, naj bi spletno trgovino upravljalo nemško podjetje Kraken B GMBH Limited. Čeprav je na spletni strani navedena davčna številka veljavna, je ni moč povezati z omenjenim podjetjem, v registru nemških podjetij namreč to ni navedeno.
      Spletna trgovina na domeni kraken.bike tako ne vliva posebnega zaupanja. Predlagamo vam, da nakup opravite v kateri bolj znani in preverjeni spletni trgovini.

  • Vaš komentar

    Vaš e-naslov ne bo nikoli objavljen ali posredovan tretjim osebam.
    Obvezna polja so označena z *