Skoči na vsebino

Kam po pomoč, ko se spletni nakup zalomi?

Nakup prek spleta je hiter, udoben, enostaven, spletni trgovci nam ponujajo vedno boljšo uporabniško izkušnjo. Vendar na spletu svojo »poslovno« priložnost iščejo tudi spletni goljufi, ki s preprostimi triki zavedejo nepozorne kupce. Kam se lahko uporabniki obrnejo po pomoč, ko se spletni nakup zalomi? Pripravili smo nekaj nasvetov, vsekakor pa moramo hitro ukrepati. Kako bomo težavo rešili, pa je odvisno od več dejavnikov.

Najprej preveri, kdo je spletni trgovec!

Če pride do težav pri nakupu v spletni trgovini, katere ponudnik je slovensko podjetje, se lahko potrošniki obrnejo na Tržni inšpektorat prek elektronske pošte gp.tirs@gov.si ali telefona 01 280 87 00. Vendar težava nastopi, ko so kupci prepričani, da so nakup opravili v slovenski spletni trgovini, pa se izkaže da ni tako! Na Tržnem inšpektoratu so pogoste prijave potrošnikov, ki so izdelek kupili na strani s slovensko domeno .SI in v slovenskem jeziku, vendar podatki razkrijejo, da je sedež prodajalca drugje ali pa sploh ni podatkov o prodajalcu. Slovenska domena in spletna stran v slovenščini še ne zagotavljata, da gre za slovenskega prodajalca, tako da je treba vedno najprej poiskati in preveriti podatke o ponudniku. 

V primeru, da se prodajalec nahaja v državah članicah Evropske unije, na Norveškem ali Islandiji, se lahko potrošniki po brezplačno pomoč in svetovanje obrnejo na Evropski potrošniški center. EPC največkrat obravnava vprašanja glede pravic potrošnikov v primeru blaga z napako, spletnega nakupovanja, potovanja z letalom, turističnih aranžmajev, najema vozila ipd. Tudi na EPC se pogosto srečujejo z zavedenimi potrošniki, ki verjamejo, da so nakup opravili pri evropskem ponudniku.

Potrošniki iz domene zmotno sklepajo, iz katere države naj bi bil prodajalec. Največ zaupanja vzbujajo trgovine z domeno .DE ali .UK, saj kupci menijo, da gre za nemške oz. angleške trgovce.

Vendar domeno si lahko vsak prosto izbere, zato le-ta ni zagotovilo za kakovost ali zanesljivost trgovca. Tako smo tudi na odzivnem centru SI-CERT obravnavali primere, ko je potrošnik na strani z nemško domeno in nagovori v nemščini kupil plašč višjega kakovostnega razreda, prepričan, da je prodajalec iz Nemčije. Pošiljka je prispela iz Kitajske in tako kupcu povzročila še dodatne stroške s plačilom davka, plašč pa je bil daleč od kakovosti, ki jo je pričakoval.

Spletna predstavitev v nemščini in nemška domena nista zagotovili za kakovost! V tem primeru je potrošnik prejel plašč iz Kitajske, ki je bil  veliko slabše kakovosti, kot originalni artikli.
Primer trgovine s ponaredki Moncler

Pravice potrošnikov sežejo le do evropskih meja

Spletni kupci so manj zaščiteni, če nakupujejo pri ponudnikih, ki se nahajajo izven Evropske unije (Kitajska, ZDA), saj le-ti niso zavezani k spoštovanju skupne evropske zakonodaje. To pomeni, da kupec ne more odstopiti od pogodbe, zahtevati vračila kupnine ali zamenjati blaga. Če z izdelkom ni zadovoljen, žal velja pravilo »Kar dobiš, to imaš«, saj naše potrošniške pravice sežejo le do evropskih meja. Vse, kar nezadovoljnemu kupcu preostane, je dopisovanje s trgovcem in le od njegove dobre volje je odvisno, ali bo pritožbe upošteval ali ne. Največkrat se na SI-CERT obrnejo kupci, ki so v spletni trgovini kupili ponaredek znane blagovne znamke in so nezadovoljni s kakovostjo prejetega blaga. Ker gre za trgovca, ki se nahaja na Kitajskem, se ne morejo obrniti po pomoč na nobeno potrošniško institucijo. Kupci ponaredkov se tudi morajo zavedati, da so ponarejeni izdelki na slovenski carini zaseženi in uničeni, v nekaterih primerih pa kupec celo plača globo oziroma mora poravnati stroške uničenja, zato vsekakor odsvetujemo takšen nakup.

In če je vse le lepa kulisa?

Največje tveganje za spletne nakupovalce predstavljajo lažne spletne trgovine. To so le spletne strani z lepimi slikami, za katerimi sploh ne stoji registrirano podjetje. Kupec je v tem primeru kar dvakratno oškodovan, saj plačanega blaga ne bo prejel, lahko pa pride tudi do zlorabe kreditne kartice. Vaba, ki jo nastavi goljuf, je zelo preprosta, saj nepozorni uporabniki hitro nasedejo na nizke cene in velike obljube. Največ lažnih trgovin se skriva za izdelki znanih blagovnih znamk, železni repertoar so očala, torbice, oblačila, športna obutev, tehnološki izdelki. Na odzivnem centru SI-CERT smo obravnavali tudi presenetljivo veliko primerov lažnih trgovin s traktorji in gradbeno mehanizacijo, ko so bili kupci oškodovani za več tisoč evrov! Ko so na sporedu večja nogometna prvenstva, pa so zelo aktualne lažne trgovine z nogometnimi dresi.

Lažna spletna trgovina z nogometnimi dresi.
Lažna spletna trgovina z nogometnimi dresi

Žal ne obstaja en sam opozorilni znak, ki bi z gotovostjo kazal na spletno prevaro. Spletni uporabniki moramo poiskati čim več informacij in se naučiti brati med vrsticami. Če bi orisali tipično lažno spletno trgovino, bi izgledala takole: izdelki so občutno cenejši od vseh ostalih ponudb, vsi artikli so na zalogi, dostava je brezplačna po celem svetu. Ko prek obrazca kontaktirate prodajalca, vam odgovori z elektronskega naslova gmail, na strani pa ni nobenih drugih podatkov o podjetju. Edini možen način plačila, ki ga trgovec nudi, je izključno nakazilo prek sistema WesterUnion.

Kam se lahko potrošniki obrnejo po pomoč, če naletijo na težave pri spletnem nakupovanju
Infografika: Kam se lahko potrošniki obrnejo po pomoč, če naletijo na težave pri spletnem nakupovanju

Komentarji / 96

Pred objavo na portalu bo vaš komentar odobren s strani uredništva.
Preberite pravila komentiranja na portalu.
Vaš e-naslov ne bo nikoli objavljen ali posredovan tretjim osebam.

  1. Gorazd Gradišnik /

    Pozdravljeni
    Nameraval sem kopiti izdelek preko spleta in sicer je spletna stran
    http://www.viphomemall.com/index.php?main_page=page&id=8
    Ko sem izbral izdelek in vtipkal številko svoje kreditne kartice je bil nakup zavrnjen.
    Ali lahko ponudnik spletne strani kakor koli zlorabi moj nakup?
    Hvala za odgovor

    1. Varni na internetu /

      To je lažna spletna trgovina. Če ste vpisali številko kreditne kartice, lahko pride do kasnejše zlorabe le-te. Predlagamo vam, da kreditno kartico preventivno prekličete.

  2. Neža /

    Pozdravljeni.
    Zanima me, če mi lahko pomagate ugotoviti ali gre za vredosrojno spletno stran ali ptevaro in sicer se gre za stran shopybaby.com

    Hvala za odgovor,
    Neža

    1. Varni na internetu /

      Več indikatorjev na spletni strani kaže, da gre za nezanesljivo trgovino. Neobičajno nizke cene in brezplačna poštnina, nikjer ni navedenih kakršnihkoli podatkov o podjetju, najti je nekonsistentne informacije. Stran sicer uporablja certifikat (https), vendar pa je ta pridobljen s strani zastonjskega ponudnika certifikatov. Zelo verjetno gre za spletno trgovino s poceni izdelki z izvorom na Kitajskem. Nakupa vam ne priporočamo, saj boste imeli v primeru reklamacij težave.

  3. Nada /

    Ne kupujte na tej nemski spletni strani, ker roba pride iz kitajske pa vse so ponaredki in seveda ne vracajo denarja in nic.
    http://www.dr-schulze-gmbh.de/login.html
    Upam, da v prihodnje tudi drzave izven Evrope vzpostavijo sistem, da bo moznost za pritozbe oz.resevanje takih prevar.

  4. Milorade /

    Izdelek sem naročil z te strani http://www.thesportsorigin.com/, šele sedaj sem ugotovil, da sem se nategnil. Sicer sem že ob nakupu vedel, da je možnosti 50/50, ampak po kasnejšem pisanju e-mailov ugotovil, da ni več možnosti, da bi dobil ta izdelek.
    Ali je kakšna možnost, da se banka seznani s prejemnikom plačila oz. kaj posreduje?

    1. Varni na internetu /

      Če ste plačali s kreditno kartico, se na banki pozanimajte o možnosti t.i. chargeback zahtevka. Svetujemo vam tudi preventivni preklic kreditne kartice.

  5. Ana /

    Ne kupujte na spletni strani http://www.shoesale.uk.com/
    Namesto superg, sem prejela ponaredek soncnih ocal iz Kitajske. Na maile seveda ne odgovarjajo.
    Upam, da bo tole moje sporocilo komu v pomoc.
    Lp

  6. Aleksandra /

    Zanima me ali je ta spletna trgovina Ok?

    1. Varni na internetu /

      Lahko posredujete še povezavo do spletne trgovine?

    1. Varni na internetu /

      Iz javno dostopnih podatkov je razvidno, da je bila domena airelibres.com registrirana šele 9.5.2018, registrant domene pa prihaja iz Kitajske. Dejstva, kot so pomanjkanje kontaktnih podatkov, veliki popusti, ipd., so vse indici, ki zbujajo sum, da gre za lažno spletno stran oz. najverjetneje stran, ki prodaja ponaredke. Vsekakor vam odsvetujemo kakršen koli nakup in plačilo prek omenjene spletne strani.

  7. petra /

    Zivjo! Lahko preverite ce je ta spletna stran ok? Narocila ampak iz njihove strani ni nobenega odziva. Hvala!

    http://www.aalloys.co.uk

    1. Varni na internetu /

      Pozdravljeni, ta spletna trgovina žal ne vliva posebnega zaupanja, glede na indikatorje, lahko rečemo, da gre za lažno spletno trgovino. Če ste nakup opravili s plačilno kartico, čimprej kontaktirajte izdajatelja plačilne kartice (običajno je to vaša banka) in pri njem vložite reklamacijo (t.i. chargeback zahtevek). Več o tem, kako delujejo lažne spletne trgovine, si lahko pogledate tudi v našem videu https://www.varninainternetu.si/knjiznica/kaj-je-zadaj-3-lazna-spletna-trgovina/.

    2. Varni na internetu /

      Več znakov na spletni strani tavernon4thstreet.com kaže, da gre tu najverjetneje za lažno spletno trgovino. Poleg velikih popustov ni navedenih tudi nobenih podatkov o podjetju, ki naj bi upravljalo s to spletno trgovino. Nakup v omenjeni spletni trgovini vam odsvetujemo.

    1. Varni na internetu /

      Žal gre za eno izmed mnogih lažnih spletnih trgovin. Dejstva, kot so so potvorjeni in pomanjkljivi kontaktni podatki, ogromni popusti, starost domene, ipd., kažejo, da gre v primeru world.pleinlife.com za lažno spletno stran oz. stran, ki prodaja ponaredke.

      V primeru plačila blaga s kreditno kartico ob sočasni goljufiji, se o možnosti t.i. chargeback zahtevka za reklamacijo plačila s kreditno kartico pozanimajte na izbrani banki, razmisliti pa velja tudi o morebitnem preklicu same kartice, zaradi visoke verjetnosti nadaljnjih zlorab le-te.

  8. MIHA UŠTAR /

    Pozdravljeni,

    Po prebranem, predvidevam, da gre za lažno spletno trgovino?:
    https://www.eamimisale.com/
    Plačal sem s kreditno kartico, na maile ne odgovarjajo, ni kontaktnih podatkov…
    Kaj predlagate?

    Lp, Miha

    1. Varni na internetu /

      Domena registrirana šele pred slabim mesecem dni, brezplačni el. naslov podan pri registraciji domene, pomanjkanje kontaktnih podatkov, ipd., so vse indici, ki zbujajo sum, da gre za lažno spletno stran oz. najverjetneje stran, ki prodaja ponaredke. Vsekakor velja razmisliti tudi o morebitnem preklicu same kartice, zaradi visoke verjetnosti nadaljnjih zlorab le-te, na banki pa se pozanimajte glede možnosti finančne reklamacije (t.i. chargeback zahtevek).

  9. Dejan /

    Torej moj komentar je dokaj zabaven… Sam sem mislil da ni šanse, da bi me kdo pretental na spletu in me okradel mojega denarja, pa se mi je to le naredilo. Sicer ne za “velik” znesek, pa vendar. Stran se mi je ponudila na facebooku, kot eden izmed oglasov. Predstavljala je 3D tiskalnik za 60€. Sprva nisem verjel da je stvar pristna, ko sem gledal druge artikle pa so bile cene kar pristne. Seveda sem dokaj kmalu ugotovil, da gre za prevaro pri nakupu, saj nisem dobil potrditvenega maila, in ko sem želel dostopati do strani, enostavno ni več obstajala. Vsekakor draga šola, ampak mi je dala misliti. Lep pozdrav

  10. štefanija /

    Zanima me kako je stem ko se odločiš za kredit prek spleta.Posojilodajalec te poveže z banko(BFI banka).Vse pristojbine pa plačaš preko položnice ali banke določeni osebi na račun.Se tudi to šteje za spletno goljufijo.Ker teh pristojbin ni malo.Hvala za odgovor

  11. sinetik /

    Pred mesecom sem vzel nekaj stvari iz spletne strani : https://fitnessovereverything.com/ vse je potekalo uredu tudi odgovori na mailu so bili korektn … vendar sedaj po mesecu, ko naj bi izdelki prišli stran ne obstaja odgovora na mail pa tudi ni… k sreči je šlo zgolj za 10 evrov.

  12. Teja /

    Kupila izdelek na strani http://bluelemon.si in ga tudi dobila v dveh dneh, žal pa izdelek ne deluje in ko bi ga rada vrnila, po mailu ni nobenega odgovora, telefonska št. pa ni dosegljiva.
    Kaj lahko naredim?

    1. Varni na internetu /

      Svetujemo vam, da podate prijavo na Tržni inšpektorat. Če ste plačali preko Paypala, lahko tudi tam vložite reklamacijo. Enako lahko podate reklamacijo na banki, če ste plačali s kreditno kartico.

  13. Radivoje /

    Pozdravljeni,
    Prosim za komentar spletne strani:
    https://www.timberlandishop.com/
    Namreč,prek FB reklamirajo velike popuste. Pri poskusu plačila, so zavrnili nakazilo( VISA).Iztočasno, dobim SMS sporočilo, od banke, o transakciji spletnega nakupa v drugačnem znesku in drugi spletni trgovini(yjf*romanipec.com).Bančno kartico sem takoj preklical.Se še kaj da narediti, ker je očitno , da gre za povezno goljufijo.
    Hvala in lep pzdrav

    1. Varni na internetu /

      Spletna stran pod domeno timberlandishop.com res ne vliva posebnega zaupanja. Dejstva, kot so pomanjkanje kontaktnih podatkov, veliki popusti, starost domene (registrirana je bila namreč šele 25.12.2018), ipd., so vse indici, ki zbujajo sum, da gre v tem primeru za lažno spletno stran oz. najverjetneje stran, ki prodaja ponaredke, zelo verjetno z izvorom iz Kitajske.
      Življenjska doba takšnih spletnih trgovin je običajno nekaj mesecev, pogosto se celo reklamirajo na večjih družbenih omrežjih, nato pa se enostavno preselijo na drugo domeno in tam nadaljujejo prodajo.
      Nakup v tej spletni trgovini vam tako odsvetujemo.

  14. Klavdija /

    Pozdravljeni.
    Pred kratkim sem naročila izdelke na spletni strani: http://despoklgu.xyz/
    Plačala sem s kreditno kartico. Že naslednji dan so mi na mail poslali številko sledenja. Ves čas sem spremljala kje je paket in res sem ga dobila, vendar je namesto oblačil bila ena ničvredna zapestnica. Lahko zadevo kako rešim oz. kaj mi v tem primeru svetujete?
    Hvala in lep pozdrav

    1. Varni na internetu /

      Pozdravljeni, predlagam da na banki vložite reklamacijo oziroma chargeback zahtevek.

  15. dzver /

    Zanima me ali se lažnega prodajalca oziroma spletno trgovino, da iz slediti. Naprimer, če ima prodajalec, ki razen maila in spletne strani, ki ne deluje več nima drugih podatkov na svoji spletni strani. V mojem primeru je trgovina
    http://www.crogol.com . CROGOL, ki je tudi na FB, ki tudi odgovori na vprašanje preko mesengerja. toda, ko zazna kaj sumljivega, kot vprašanje o kupljenem izdelku, preneha odgovarjati. Preko te spletne strani sem kupil slušalke, ki jih nisem prijel.

    1. Varni na internetu /

      Kot kaže ste naleteli na eno izmed mnogih lažnih spletnih trgovin.
      Če ste plačilo izvedli s kreditno kartico, se na izbrani banki lahko pozanimate o možnosti finančne reklamacije t.i. chargeback zahtevka. Ker gre za nakup na spletnem mestu, ki ni vredno zaupanja, vam svetujemo tudi preventivni preklic kreditne.kartice.
      Več o lažnih spletnih trgovinah, si lahko pogledate tudi v našem videu:
      https://www.varninainternetu.si/knjiznica/kaj-je-zadaj-3-lazna-spletna-trgovina/.

  16. Tadeja /

    Meni se je zgodilo pa tole: pri firmi Etnobotanika d.o.o. sem naročila dve olji za nego telesa s plačilom po povzetju. Dobila sem eno olje (cenejše), dražjega pa v kuverti ni bilo, čeprav so dali zraven račun za oba in sem plačala cel znesek. Njihov mail ne deluje, telefonska številka prav tako ne. Račun izgleda korekten, polno enih podatkov o kapitalu firme in vpis v sodni register itd. Tudi spletna stran je lepa 🙂 Na srečo znesek ni bil velik (35 evrov), pa vendarle… bila je to dobra šola.

  17. Brina /

    Pozdravljeni, mene pa zanima, ali res obstaja revija International journal of Psychiatry Research in zalozba SciVision publishing. Stran je bila naenkrat izbrisana, ampak je vseeno zaslediti objavljeni clanek iz te revije: https://www.researchgate.net/

    1. Varni na internetu /

      V primeru SciVision Publishing gre za založnika oz. ponudnika t.i. odprtega dostopa, do različnih akademskih publikacij (raziskav, recenzij, člankov), kar pomeni, da do slednjih lahko dostopa kdorkoli. Lahko se jih prosto uporablja kot gradivo pri svojem delu, poučevanju, ipd. Pogosto pa gre v primerih tovrstnih ponudnikov za t.i. oderuške založnike. Ti avtorjem zaračunavajo pristojbine za objavo člankov brez dejanskega zagotavljanja uredniških in založniških storitev.
      Spletna stran SciVision publishing (http://scivisionpub.com) trenutno ni dosegljiva, saj je ponudnik gostovanja ukinil uporabniški račun upravljavcem tega spletnega mesta. Točen razlog nam sicer ni znan, vendar do tega lahko pride, če spletna stran recimo krši politiko uporabe storitev gostovanja, npr. zaradi kršitev avtorskih pravic.

      V primeru International Journal of Psychiatry Research pa naj ne bi šlo za revijo, ampak za forum namenjen komunikaciji med zdravstvenimi strokovnjaki s kliničnimi, akademskimi in raziskovalnimi interesi v psihiatriji.

  18. Janja /

    Pozdravljeni!
    Naročili smo dva fena za pse na spletni strani https://www.dhotsumall.com/
    Po skoraj enem mesecu ni izdelkov, niti ne odgovarjajo na maile. Je spletna trgovina lažna? Plačilo je bilo opravljeno z bančno kartico. Hvala za odgovor

    1. Varni na internetu /

      Več znakov na spletni strani kaže na to, da gre za zavajajočo spletno trgovino iz Kitajske. Če ste plačali s kreditno kartico, vam predlagamo, da na banki vložite reklamacijski zahtevek (t.i. chargeback).

  19. Sonia /

    Pozdravljeni!

    Kaj pravite na to spletno stran: http://www.bobbiesboutique.co.uk/

    Superge sem placala s kreditno, jih sicer tudi prejela po dobrih dveh mesecih, ampak iz Kitajske, cist napacne barve in brez orginalne embalaže. Sedaj na reklamacijo, ne dobim odgovora.

    1. Varni na internetu /

      Kot kaže ste naleteli na eno izmed mnogih spletnih trgovin s ponaredki ali poceni blagom z izvorom na Kitajskem. Uporabnikom, ki nakup v tovrstnih spletnih trgovinah opravijo s kreditno kartico, svetujemo preventiven preklic le-te. Na banki se lahko tudi pozanimate o možnosti finančne reklamacije t.i. chargeback zahtevka. Nekaj o tem postopku si lahko preberete v članku:
      https://www.zurnal24.si/slovenija/vrnejo-vam-denar-a-to-vedo-le-redki-298071

  20. Aleksandra /

    Pozdravljeni,
    opravila sem nakup preko Facebook.a(prodaja oblačila in obutev ) , prodajalki sem plačala preko nakazila na trr, enega od naročenih izdelkov sem ji vrnila ker je bila napačna št. Nakup je bil v mesecu novembru, ker več ni imela tega izdelka na voljo mi je ponudila da si izberem kaj drugega, vendar me očitno dela budalo ker kar koli sem izbrala je bilo z njene strani rečeno da je poslano vendar se vedno ni.
    Na koga se lahko obrnem, da dobim svoj denar nazaj, ker očitno izdelka mi noče poslati. Lp

    1. Varni na internetu /

      Predlagamo, da pošljete prijavo na Tržni inšpektorat. Kontakte najdete zgoraj v članku.

    1. Varni na internetu /

      Domena je bila registrirana letos, podatki o nosilcu domene so prikriti, na spletni strani pa ni najti prav nobenih podatkov o podjetju, ki stoji za spletno trgovino. Glede na to, da uporabljajo plačilnega posrednika iz Kitajske, je povsem možno, da gre za spletno trgovino iz Kitajske. Glede na naše dosedanje izkušnje vam nakupa v tej spletni trgovini ne priporočamo.

  21. Tadeja /

    Pozdravljeni.
    Na spletni strani http://www.nogometnidresi-si.com smo naročili dres in namesto tega čez 36 dni dobili navadno “kič” zapestnico iz Kitajske, čeprav je pisalo, da je izdelek na zalogi in tako pride že v 6ih dneh. Najprej je izgledalo, da je stran slovenska, ampak ni. Kontaktnih podatkov ni, razen mail, ki ga dobiš po plačilu. Ampak po poslanih nekaj mailih ni bilo nikoli odgovora. Ker ta stran še nikjer ni omenjena kot prevara, sem se odločila, da jo izpostavim. Lp.

    1. Varni na internetu /

      Pri tej spletni strani ne najdemo indikatorjev, na podlagi katerih bi lahko rekli, da gre za prevaro.

  22. Pia /

    Pozdravljeni!

    Spletna stran ima slovensko domeno, vendar je sedež očitno v ZDA?
    https://www.graviraniobeski.si/
    Naročila sem izdelek, nisem pa dobila nobenega potrdila o naročilu, zato predpostavljam, da gre za prevaro.

    Hvala za odgovor!

    1. Varni na internetu /

      Ste jih poskušali kontaktirati preko kontaktnega obrazca ali preko elektronske pošte? Če je bila pošiljka poslana iz ZDA, traja kar nekaj dni, da pride do nas. Če vam ne bodo odgovorili ali ne boste prejeli paketa, vam predlagamo, da reklamirate plačilo. Če ste plačali preko Paypala, vložite reklmacijo pri njih, če ste plačali s kreditno kartico, pa lahko reklamacijo podate na vaši banki.

    2. Danijela /

      Pozdravljeni.
      Danes sem opazila spletno trgovino https://www.graviraniobeski.si/. Glede na vse podatke, ki sem jih našla, gre najverjetneje za prevaro.
      Imate o tem kakšno informacijo?
      Kam lahko prijavimo lažne spletne strani?
      Hvala.
      Lep pozdrav.

    3. Varni na internetu /

      Najbolje, da podrobnejše pojasnilo o vaši težavi pošljete na naslov cert[at]cert.si.

  23. Tomaz /

    Pozdravljeni.
    Prosim če lahko v smislu če je vredna zaupanja komentirate domeno
    https://www.kraken.bike/
    Sedež menda v Nemčiji. Po ugodnih cenah bi naj prodajali kolesa, ki jih odkupujejo od podjetij v stečaju. Čudi me, da ne najdem nobenih komentarjev o njih na spletu.
    poštnina +50 eur, a hkrati ponudijo – 50 eur kodo za popust.

    1. Varni na internetu /

      Domena kraken.bike je bila registrirana 26.2.2018, podatki o osebi oz. podjetju, ki je domeno registriralo pa so zakriti. Na spletni strani je zaslediti informacijo, naj bi spletno trgovino upravljalo nemško podjetje Kraken B GMBH Limited. Čeprav je na spletni strani navedena davčna številka veljavna, je ni moč povezati z omenjenim podjetjem, v registru nemških podjetij namreč to ni navedeno.
      Spletna trgovina na domeni kraken.bike tako ne vliva posebnega zaupanja. Predlagamo vam, da nakup opravite v kateri bolj znani in preverjeni spletni trgovini.

  24. Zmago Smon /

    Pred kratkom sem naredil nakup za rabljeno mesalno mizo od privatne osebe (USA)..Zahteval je bitcoin placilo. Potem pa je zacel zahtevati visjo vsoto za kupljeno blago. Rekel sem da ne morem placati vec in sploh sva se ze dogovorila za ceno, tako da sem mu rekel da je edina opcija da mi denar nakaze nazaj na moj bancni racun. Dobil email da bo in hvala..od tkrat ne duha ne sluha

    njegov mejl
    stehmass@gmail.com

    ip
    209.85.220.41

    hvala ce lahko karkoli naredite
    Zmago

    1. Varni na internetu /

      V primeru suma na goljufijo, zadevo lahko prijavite na lokalni policijski postaji, saj je policija edina pooblaščena za pregon takšnih dejanj.

      Elektronski naslov stehmass@gmail.com pripada ponudniku brezplačnih el. predalov Google. Tako lahko naslov, tudi z lažnimi podatki, registrira vsakdo. Za sporočila poslana iz Gmail računa, se žal ne da ugotoviti iz kje so bila poslana, saj Google zakriva izvor pošiljatelja. Ponudniki storitev (kot je tudi Google) in internetni ponudniki podatke o uporabnikih, v skladu trenutno veljavno zakonodajo, razkrijejo samo organom pregona, se pravi policiji in/ali sodišču.
      Predmetni IP naslov izhaja iz omrežja pod upravljanjem podjetja Google, na katerem se nahaja eden od njihovih poštnih strežnikov. V tem primeru tako ne gre za izvorni IP naslov pošiljatelja sporočila.

      Ugotavljanje identitete storilca brez prijave primera organom pregona je tako praktično nemogoče.

  25. Vesna Pungeršek /

    Pozdrav, očitno sem se tudi jaz opekla in izgubila denar. Firma je soifjwpr. Piše sicer mail za kontakt: yuhongshui@soifjwpr.club sem pisala, a ni odziva. Stran Trgovine se pa ne da več odpreti. Piše da ta trgovina ni več na voljo. : https://ah.serendipityyer.com Plačala sem jakuzi v vrednosti 159.90 USD.
    Se še da kaj narediti, ali pač pozabim na zadevo?
    Lp Vesna

    1. Varni na internetu /

      Če ste plačali s kreditno kartico, se na banki pozanimajte, ali lahko vložite reklamacijo.

  26. Marko /

    Pozdravljeni!

    Na spletni strani https://www.unodocsale.com sem izvršil nakup s plačilom s kreditno kartico (mesec dni nazaj). Status mojega računa na spletni strani prikazuje, da je plačilo uspešno prejeto, pošiljka pa “v teku” Se bojim, da sem naletel na mino – mi lahko potrdite ali ovržete domnevo?

    Hvala in lep pozdrav.
    Marko

    1. Varni na internetu /

      Tule gre najverjetneje res za lažno spletno trgovino. Predlagamo, da na banki vložite finančno reklamacijo.

  27. Domen /

    Pozdravljeni!

    Rad bi prijavil spletno stran, ki je čista prevara in lahko naredi finančno škodo kupcu z nakupom te naprave. Naprava dokazano ne privarčuje električno energijo, ampak jo samo še poveča. Dokaz je na spletnem portalu Youtube, kjer gre za identično napravo, ki jo seveda razstavijo in tudi prikažejo notranjost te naprave. Odsvetujem obisk te spletne strani kot tudi nakup. Na srečo me prevaranti niso prepričali k nakupu.
    Povezava do spletne strani je napisana spodaj:
    https://powertipy.com/?page=blog&ch=1311fb&fbclid=IwAR2zp_n-dXeGcjHkUW6dYKMLDuf4t0Bx98d4yFvd4tsOc4q6vHnE9YohDPY#formslide
    Tukaj je tudi povezava do posnetka iz spletnega portala Youtube, ki prikazuje identično napravo:
    https://www.youtube.com/watch?v=PpNB8AVIMAg&t=152s

    Lep pozdrav,
    Domen

  28. Gašper /

    Živjo, dva dni nazaj sem preko spletne strani talentsshoe.com naročil čevlje v vrednosti 70 eur. Plačal z kreditno kartico, ne odpisujejo mi na mail..Ali gre za prevaro? Kaj lahko naredim?

    Lp,

    Gašper.

    1. Varni na internetu /

      Pomanjkanje kontaktnih podatkov (generični kontakti), veliki popusti, starost domene (september 2019), ipd., so vse indici, ki zbujajo sum, da gre v primeru talentsshoe.com za lažno spletno stran oz. najverjetneje stran, ki prodaja ponaredke. Nakup odsvetujemo. Glede na to, da ste nakup že opravili in to s kreditno kartico razmislite, ali bi jo bilo smiselno preventivno preklicati. Ker gre za nakup na spletnem mestu, ki ni vredno zaupanja, je možnost kasnejše zlorabe podatkov precej višja kot pri nakupu v neki zaupanja vredni trgovini. Na banki lahko podate tudi finančno reklamacijo (t.i. chargeback zahtevek). Za več informacij povprašajte na banki. Nekaj o tem postopku si lahko preberete v članku: https://www.zurnal24.si/slovenija/vrnejo-vam-denar-a-to-vedo-le-redki-298071

    1. Varni na internetu /

      Tu ne gre kategorijo lažnih spletnih trgovin, ki jih pri nas običajno obravnavamo. Podatki na strani kažejo na to, da za njo stoji podjetje Leoper d.o.o. To podjetje je omenjeno tako v pogojih poslovanja, poleg tega pa je v primeru plačila po predračunu znesek potrebno nakazati na bančni račun tega podjetja. Kakšen pa je poslovni model ter zakaj so cene izdelkov tako nizke, pa ne moremo presojati.

  29. Romy /

    Spoštovani. Na spletnem mestu Verbraucherschutz.de sem včeraj našla to stran na seznamu lažnih trgovin. Žal sem to ugotovila že po opravljenem nakupu in znesek je bil včeraj s predplačniške kartice že odbit. Sedaj mi spletne strani več ne odpre. Na koga se obrnem? Očitno naročenega blaga ne bom dobila, čeprav je bilo naročilo včeraj potrjeno. Verjetno je smiselno predplačniško kartico tudi preklicati.

    https://www.allfacile.com/
    https://www.allfacile.com/pages/uber-uns
    https://www.facebook.com/Allfacilecom-106179754086536/?ref=py_c

    allfacile@tomailme.com

    1. Varni na internetu /

      Ker ste nakup opravili s kreditno kartico, bi seveda bilo smiselno le-to preventivno preklicati. Ker gre za nakup na spletnem mestu, ki ni vredno zaupanja, je možnost kasnejše zlorabe podatkov precej višja kot pri nakupu v neki zaupanja vredni trgovini. Na banki lahko podate tudi zahtevek za finančno reklamacijo (t.i. chargeback zahtevek). Za več informacij povprašajte na banki. Nekaj o tem postopku si lahko preberete v članku:

      https://www.epc.si/pages/si/pravice-potrosnikov/spletno-nakupovanje/pravica-do-povracila.php

      Žrtvam prevar sicer svetujemo tudi prijavo na lokalni policijski postaji, saj je policija edina pooblaščena za pregon takšnih dejanj, vendar pa je zaradi države izvora storilca ter posledično zapletenih mednarodnih postopkih, izid pregona običajno zelo negotov.

  30. Stanko /

    S spletne strani shopviponly360.com so mi poskušali z lažnim nakupom z moje kartice plačati nakup 79,99 EUR, pred tem sem nasedel na anketo na googlu in nakazal 1.oo EUR v dobrodelne namene. Ali se lahko zavarujem da se to ne ponovi.
    lp

  31. Boris Čuden /

    Pozdravljeni,

    16.11.2019 sem preko Autodoc.si naročil in plačal 4 zimske gume. 26.11.2019 sem prejel 2 gumi, ostalih dveh pa do danes še ne. Na moje maile odgovarjajo, da me bodo kontaktirali, ko bodo preverili situacijo. Do danes še nič. 02.02.2020 sem poslal tudi dopis na Evropski potrošniški center, tudi od njih nisem prejel nobenega odgovora. Ker ne gre za majhen znesek, vas prosim na koga se še lahko obrnem za pomoč. Vnaprej lepa hvala. Lp

    1. Varni na internetu /

      To da ste se obrnili na EPC je bilo vsekakor ustrezno. Autodoc je namreč podjetje s sedežem v Nemčiji, zato vas ščiti zakonodaja EU. Priporočamo vam, da se na EPC obrnete prek njihove kontaktne telefonske številke, ki je dosegljiva na naslovu https://www.epc.si/pages/si/o-nas/epc-slovenija.php .

  32. Tilen /

    Pozdravljeni.
    Preko spleta sem naročil verižico pri podjetju Bromelia. Nakazilo in naročilo je bilo potrjeno. Nato sem jim pisal preko emaila, kdaj bo paket prispel. Odgovorili so da nekaj dneh. Sedaj je od tega že, kar nekaj časa. Podjetje je Slovensko.
    Kaj lahko naredim.
    Hvala za odgovor.

    1. Varni na internetu /

      Predlagamo, da omenjeno podjetje poskušate ponovno kontaktirati . V kolikor odgovora z njihovi strani ne prejmete, se glede predmetne zadeve lahko obrnete na Tržni inšpektorat RS (kontaktni naslov gp.tirs@gov.si).

  33. Martina Horvat /

    Preko spletne trgovine https://gorgeid.com/ sem naročila čevlje.
    Naročilo je bilo potrjeno, transakcija opravljena. Po dveh mesecih sem prejela čevlje popolnoma druge kvalitete. Želela sem jih vrniti in da dobim vrnjeno kupnino, a ni nikjer naslova kam. Pisala sem (2x) na njihov E-Mail, a ni nobenega odgovora že 14 dni. Rok za oddajo sem torej že zamudila. Kako naprej? Prosim za pomoč. Hvala

    1. Varni na internetu /

      Pozdravljeni,
      vaš primer sega na področje potrošniških sporov oz. pravic, zato vam svetujemo, da se obrnete na pristojne institucije. Če gre za slovenskega spletnega trgovca, je to Tržni inšpektorat, če pa gre za spletnega trgovca, ki se nahaja v članici EU (ali na Norveškem in Islandiji), v tem primeru vlogo posrednika igra Evropski potrošniški center. Lahko uporabite njihov vzorec pritožbenega obrazca v angleščini za nepravočasno dostavo blaga (https://www.epc.si/pages/topics/vzorci-dopisov-za-vlozitev-pritozbe-pri-letalskem-prevozniku-in-spletnem-prodajalcu.php), mogoče poskusite še to. Vendar najverjetneje pritožbe ne bodo zalegle, saj kaže, da gre za spletno trgovino s ponaredki, kjer trgovec oz. podjetje sploh ni razvidno. WHOIS podatki o registrirani domeni kažejo, da je bila domena gorgeid.com registrirana nekaj mesecev nazaj (3. marec 2020) v Hong Kongu. “Trgovec” se najverjetneje nahaja izven EU in ni dolžan spoštovati potrošniške zakonodaje, zato bodo vaše pritožbe brezpredmetne. Svetujemo vam, da če ste plačali s kreditno kartico, potem na vaši banki poskusite s finančno reklamacijo (t.i. chargeback zahtevek). Nekaj o tem postopku si lahko preberete na naslovu: https://www.epc.si/pages/si/pravice-potrosnikov/spletno-nakupovanje/pravica-do-povracila.php
      Prijazen pozdrav

  34. Tjaša Žiberna /

    Pozdravljeni, danes sem kupila kolesarske drse prek http://www.kolesarskidresi-si.com/ Glede na to da ni ne duha ne sluha o potrdilu o nakupu (placala sem z viso) in tudi znesek je bil 190 e pobrali pa so mi 203 esw da sploh se kaj storit.lp tjasa

    1. Varni na internetu /

      Pozdravljeni. Več znakov na spletni strani kaže, da ne gre za legitimno trgovino. Predlagamo, da na banki podate finančno reklamacijo (chargeback zahtevek).

  35. Matjaz /

    Pozdravljeni,

    Nasel sem ponudbo na https://www.speedcross.si/

    Sem bil slucajno v Celovcu in hotel probat cevlje in zal ne obstaja… telefonska stevilka je pa od druge trgovine, ki mi pove, da jih veckrat klicejo, da cakajo paket ze 2 meseca, itd. Ce dobro pogledas vidis da marsikaj manjka na spletni strani… Kam se lahko prijavo to stran, preden koga (spet) oguljufajo?

    Lp

    1. Varni na internetu /

      Že samo glede na email registrarja (yuxia85629@163.com) gre za po vsej verjetnosti lažno trgovino s kitajskimi ponaredki (.si domena tukaj žal ni nobeno zagotovilo o legitimnosti). V primeru oškodvanja je policija edina pooblaščena za pregon takšnih dejanj, vendar pa je zaradi države izvora storilca ter posledično zapletenih mednarodnih postopkih ter predvsem zneskov zlorab, izid pregona običajno zelo negotov.

    1. Varni na internetu /

      Deluje kot prevara: starost domene (18.6.20!), lokacija spletnega gostovanja, lokacija na zemljevidu, komentarji na google-u (plus lažni pozitivni). Morebitno sodelovanje odsvetujemo oz. priporočamo veliko mero previdnosti!

  36. Dušan Božič /

    Pozdravljeni.

    Na FB mi je že parkrat v oči skočil oglas za spletnega prodajalca GAJOSHOP ( https://gajoshop.si/ )
    Ker kar precej kupujem na ebayu in sem v določenih temh kar precej podkovan z izkušnjami se ne morem otresti občutka, da nekdo samo nekaj preprodaja za 5x ceno, v ponudbi je pa ogromno izdelkov, ki so dokazano zavajujoči (laž – scam).

    Da ne pišem še enkrat bom dal copy-paste iz mojega FB komentarja:
    https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=673614949859719&id=429252704295946&comment_id=689306581623889&reply_comment_id=690698728151341&notif_id=1598208963613462&notif_t=feed_comment_reply&ref=notif

    Če slučajno linka in komentarjev ne vidite, vam lahko pošljem drugačno verzijo.

    Vnaprej hvala za ukrepanje in lp
    Dušan

  37. Tjaša /

    Pozdravljeni,
    na spletni strani https://beringtime.com (Danska) sem naročila več izdelkov in plačala s kreditno kartico. Zelo kmalu sem prejela izdelke, razen enega. Po poizvedovanju so mi sporočili, da je v spletni trgovini prišlo do napake o zalogi in da naročenega izdelka vsaj še 2 tedna ne bodo imeli in ali želim vzeti drugega, ali bom počakala na novo zalogo. Ker je šlo za darilo, sem želela izdelek nadomestiti z drugim, 8€ dražjim izdelkom. Vprašala sem jih, ali je mogoče, da razliko nakažem na njihov račun, ali da mi prejšnji izdelek stornirajo, vrnejo denar za ta nedobavljen izdelek in ponovno naročim novi želeni izdelek. Njihov odgovor je zelo kratek: Sorry it’s not possible. Brez razlage in pojasnil.
    Med odgovori na te strani berem, da je na banki mogoče zaprositi za finančno reklamacijo in me zanima, ali lahko za reklamacijo zaprosim le za ta delni znesek, ki je bil plačan za nedostavljen izdelek?

    1. Varni na internetu /

      Pozdravljeni, najbolje je, da se na vaši banki, izdajateljici kartice, pozanimate, ali je možna delna reklamacija samo za določen znesek, saj je to verjetno odvisno od pogojev poslovanja. Lep pozdrav

  38. Aleš nadlučnik /

    Pozdravljeni!
    7.8 2020 smo opravili spletni nakup na strani e vozilo podjetja asplet d.o.o. Ljubljanska cesta 80 1230 Domžale, ker je skirijev viron 1000 zmanjkalo so nam ponudili vračilo kupnine, ki znaša 469eur plaćilo je bilo opravljeno preko pošte Slovenije. Kljub večkratnemu klicanju ter opominjanju nam kupnine še sedaj niso vrnili in vedno nesramno prekinejo pogovor. Kaj lahko storimo v tem primeru? Imamo potrdilo plačila (odrezek položnice) . Lp Aleš

    1. Varni na internetu /

      Pozdravljeni, kot piše v svetovalnem članku,se lahko obrnete na Tržni inšpektorat RS, če je sedež podjetja v Sloveniji oz. na Evropski potrošniški center EPC, če je podjetje v EU.
      Če se podjetje ne nahaja v EU in ne odgovarja na vaše pritožbe, žal ne vidimo nobenega drugega vzvoda.
      Lep pozdrav

  39. Franc Bercko /

    17.9.2020 sem na spletu na strani http://expresshop.si/ naročil artikel za 20 eur in ga tudi takoj plačal. Ker artikla dolgo nisem dobil, sem jih poklical. Reklo so da je na zalogi in ga bodo takoj poslali, vendar se to ni zgodilo. Po tem sem še večkrat klical, večinoma niso dosegljivi. Na e-pošto sploh ne odgovarjajo. Zahteval se tudi vrnitev kupnine po e-pošti, vendar zopet ni odgovora.

    Kaj še lahko storim?

    Hvala za odgovor.

    1. Varni na internetu /

      Pozdravljeni, kot piše v svetovalnem članku,se lahko obrnete na Tržni inšpektorat RS, če je sedež podjetja v Sloveniji oz. na Evropski potrošniški center EPC, če je podjetje v EU.

      Lep pozdrav

  40. Karmen Penca /

    Pozdravljeni.
    Misli, da je spletna prevara.
    https://bromelia.si/
    NE KOPUJTE!!!
    Ne odgovarjajo, se ne javijo in tudi izdelka ne pošljejo .. samo plačaš … ;(

    1. Varni na internetu /

      Pozdravljeni, kot piše v svetovalnem članku, se lahko obrnete na Tržni inšpektorat RS.

  41. Ivo /

    Kako še pred nakupom lahko ugotovim, kje je lociran internetni prodajalec? Cel kup prodajalcev ima namreč končnico .si. Vem, da je to možno imeti, zato bi rad vedel, kako do naslova nekega spletnega prodajalca. Žena je kupila plašča pri shipgratis.si in zdaj po sledilnem sistemu pošiljke, sem ugotovil, da je to kitajski portal. V bodoče bi se rad temu izognil
    LP Ivo

    1. Varni na internetu /

      https://shipgratis.si/helpdesk – spletna trgovina ima jasno definiran kontakt, pogoje naslov ter tudi ime podjetja, ki stoji zadaj (Ateli s.r.o, Češka republika). Načeloma tako ni videti, da bi bila predmetna spletna stran lažna oz. sodila v krog t.i. lažnih kitajskih trgovin, ki jih običajno obravnavamo. O poslovni praksi ter izkušnjah kupcev pa mi ne moremo soditi.