28.11.2019

Novi načini, kako od nas izvabiti denar

V zadnjem času smo večkrat obravnavali prijave primerov lažnih nagradnih iger, tokrat z drugačnim “razpletom”, kot smo ga bili vajeni.

V lažnih nagradnih igrah je največkrat glavni namen zvabiti uporabnike v plačljivi SMS klub, tokrat želijo izvabiti številko kreditne kartice ter vas naročiti na trivialno storitev, ki je ne potrebujete. Sprva simbolični znesek 1 € se po nekaj dneh spremeni v mesečno naročnino v znesku tudi do 100 €, ki se vsak mesec trga z vaše kreditne kartice.

Podobno kot pri vabah v plačljive SMS klube je tudi v tem primeru najprej potrebno pritegniti pozornost uporabnikov. Najpogosteje se uporabniku pri obisku določenih spletnih strani pojavi opozorilo (Vaša naprava vsebuje viruse!) ali pa celo prejme SMS sporočilo (Čaka te 1 fotografija), ki vsebuje povezavo. Dogaja se pa tudi, da se pozornost uporabnika pritegne z lažnimi novicami ali elektronskim sporočilom Pošte Slovenije o čakajočem paketu. Klik na povezavo pelje na novo spletno stran, ki nas skuša zavesti, da smo ali bomo brezplačno prejeli drag telefon. Naleteli smo pa tudi na primere, ko je pot do “ponudbe za telefon”, vodila prek t.i. lažnih novic (včasih podkrepljenih z neavtoriziranim navajanjem znanih oseb), objavljenih na Facebooku.

Nato sledi precej trivialen kviz oz. “raziskava”, ki ne glede na odgovore ponudi vedno isti končni rezultat – prejeli bomo neverjetno ponudbo za telefon višjega cenovnega razreda (Samsung ali iPhone) za samo 2 evra (zneski so različni, tudi glede na geografski izvor uporabnika). Odvisno od države izvora (v našem primeru Slovenije), so na koncu vidne tudi očitno lažne Facebook objave srečnih nagrajencev, ki naj bi nas prepričale, da gre za legitimno ponudbo.

V naslednjem koraku pride do bistvenega preobrata, saj se na spletni strani, kjer vpisujemo naše kontaktne podatke in ki je videti v skladu z grafično podobo proizvajalca aparatov, že skriva drobni tisk. Obvešča nas, da telefona ne bomo dobili avtomatično, temveč bomo s plačilom v višini 2 € zgolj pridobili pravico do sodelovanja v nagradni igri, istočasno bo pa bo to veljalo kot preizkusna “naročnina”, ki se bo po 6-ih dneh spremenila v mesečni obrok, ki velja do preklica. Znesek naročnine za storitev se giblje med 80 € in 100 € na mesec.

Zadnji korak je vnos številke kreditne kartice in tukaj je tudi prvič v drobnem tisku navedeno ime storitve, na katero se dejansko naročamo.

Storitve, ki jih ti portali ponujajo, so drugotnega pomena; gre za generične portale, ki sicer obljubljajo igre, filme ali glasbo, vendar pa ni nujno, da boste te vsebine tam tudi dobili.

V drobnem tisku sicer navajajo, da se uporabniki lahko kadarkoli odjavijo od naročnine, tako da kontaktirajo njihovo podporo uporabnikom. Vendar pa odjava velja šele od naslednjega meseca naprej. To pomeni, da vam že zaračunane naročnine ne bodo vrnili. Pri kontaktiranju njihove podpore pa imajo uporabniki različne izkušnje: v nekaterih primerih so jim zelo hitro odgovorili in prekinili naročnino, drugi uporabniki pa spet poročajo, da je izjemno težko stopiti v kontakt z njimi in da so zahteve po preklicu naročnine dostikrat spregledane.

Na portalu Buzzfeed so objavili obsežno reportažo o tovrstnih prevarah in navajajo, da naj bi bilo za večino teh prevar odgovorno ameriško podjetje Ad inc.

Najučinkovitejši ukrep? Ignorirajte super ponudbe!

Če prejmete tovrstne reklame, vam svetujemo, da jih enostavno ignorirate in ne klikate na povezave ter ne izpolnjujte obrazcev za prejem telefonov v nagradnih igrah ali anketah. Prav tako omejite možnost oz. izklopite sporočanje (ang. notifications) za spletne strani, za katere niste prepričani, da so legitimne oz. so vam neznane. Ponavadi so te strani in njihova obvestila vir zavajajočih oglasov, ki sploh pripeljejo do nagradnih iger.

Če pa ste že vnesli podatke kreditne kartice, vam svetujemo, da najprej poskušate prek portala odjaviti naročnino. Če boste neuspešni, pa se obrnite na banko in podajte finančno reklamacijo (t.i. chargeback zahtevek) oz. v skrajnem primeru prekličite kreditno kartico.

Vsebine, ki vam lahko pomagajo
3

Po spletu krožijo lažne nagradne igre: kako ravnati!

A poznate koga, ki je že zadel iPhone? Kaj pa darilni bon za najljubšo trgovino? Tudi ne? Na Varni na internetu smo prejeli večje število prijav uporabnikov zaradi lažnih nagradnih iger, ki jih izvajajo v imenu različnih slovenskih podjetij. V zadnji obravnavani različici lažne nagradne igre so uporabniki prejeli SMS…

Vaš komentar

Vaš e-naslov ne bo nikoli objavljen ali posredovan tretjim osebam.
Obvezna polja so označena z *