Moja mobilna pisarna
Tablice v poslovni rabi že izpodrivajo klasične prenosnike, osnovno poslovno komunikacijo pa opravimo kar že s pametnim telefonom. Vendar se moramo zavedati, da ima lahko kraja podatkov v poslovnem okolju zelo jasne motive in hude posledice.
Kako torej varno uporabljati mobilne naprave v poslovni komunikaciji? Spodaj je le nekaj razmislekov, ki jih morate upoštevati pred samim začetkom uporabe nove mobilne naprave.
1. Razmislite, do katerih podatkov potrebujete dostop tudi z mobilne naprave. Odločite se, koliko boste mešali poslovno in zasebno uporabo, npr. boste z naprave sem in tja le pogledali kakšen film in odigrali igrico ali pa boste napravo za dlje časa brez nadzora prepustili tudi svojim otrokom. Nekatere novejše naprave že omogočajo več uporabniških profilov – za resno delo uporabite zaklenjen uporabniški račun, otrokom pa igrice nameščajte v okviru drugega.
2. Uredite VPN-dostop s šifriranjem. S tem vso komunikacijo spravite v šifriran tunel in tako poskrbite za zaščito pred prestrezanjem. Razmislite, ali boste za
VPN-avtentikacijo uporabili generatorje gesel za enkratno uporabo.
3. Potrebujete res dostop do vse pošte ali samo do določenih predalov? Morda lahko podatke podjetja razdelite v bolj in manj občutljive kategorije, jih razvrstite v različne predale in temu primerno prilagodite tudi dostop do njih.
4. Dobro razmislite, kaj se bo zgodilo ob okvari, izgubi ali kraji naprav.e Do katerih podatkov bo dostopal lopov ali najditelj vaše naprave in kaj to pomeni za vaše poslovanje? Kaj pa če napravo dobi v roke konkurenca? Kako hitro boste lahko podatke povrnili na novo napravo in nadaljevali z delom? Ali imate urejene ustrezne varnostne kopije, da ne bo izguba naprave predstavljala motnje v vašem poslovanju?
5. Izbris podatkov na daljavo. Če vaša naprava omogoča brisanje na daljavo, ga omogočite in se naučite, kako se sproži. Prav tako preverite, ali obstaja nastavitev ali aplikacija, prek katere lahko napravo s pomočjo vgrajenega GPS-sprejemnika locirate.
Komentarji / 0